10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz - Futás után a dohányzásról való leszokás

Futás után a dohányzásról való leszokás. Nikotinéhség: így küzdheted le legegyszerűbben a tudósok szerint - Egészség | Femina

Twitter Pinterest Azt, hogy a dohányzás káros, mindannyian tudjuk.

  • Szigligetről Futás és dohányzás: mi az igazság?
  • Futás a dohányzásról való leszokás után Futás után a dohányzásról való leszokás
  • Megéri leszokni!
  • A dohányzás hatása a futásra
  • Futás után leszokott a dohányzásról - unitedbrands.hu

De pontosan mivel kell számolnia annak, aki aktív életmód mellett rendszeresen rágyújt? Íme: Olvasd el ezt is!

futás után a dohányzásról való leszokás

Olvasd el ezt is! Melledzés a dohányzás káros hatásai ellen Kezdjük azzal, hogy a cigizés hatására a tüdőd kapacitása csökken, emiatt nehezebben veszel levegőt, csökken az energiaszinted és az immunrendszered sem működik megfelelően.

futás után a dohányzásról való leszokás

Ha tehát az a terved, hogy sikeresebb futó legyél, mindenképp le kell szoknod a cigarettáról. Ha ugyanis nem teszed, a következő negatívumokkal kell majd számolnod: Alacsonyabb VO2 maximum A VO2 max azt jelenti, mennyi oxigént tud feldolgozni a szervezeted percenként - ez az adat pedig a teljesítményedre is kihat, ugyanis minél több oxigénhez jut a tested, annál tovább és gyorsabban tudsz futni.

Egy as kutatás azt vizsgálta, hogyan hat a dohányzás a futókra a VO2 maximum szempontjából. Annak ellenére, hogy a dohányzás mértéke szerint külön csoportba osztották a résztvevőket, mindegyik csoportnál tapasztalható volt a VO2 max csökkenése, hiába edzettek ugyanannyit, mint nem dohányzó társaik, akkor sem javult a teljesítményük.

futás után a dohányzásról való leszokás

Ennek oka, hogy a cigizés emeli a pulzust, ráadásul kevesebb vér jut az izmokhoz és a tüdő kapacitása is csökken. A cigarettában lévő anyagok pedig csökkentik a szervezet oxigénfelvevő képességét is, így sokkal hamarabb kifulladsz.

futás után a dohányzásról való leszokás

Kevesebb energia, rosszabb állóképesség Hiába alszol eleget és figyelsz oda a táplálkozásra, ha dohányzol, az állóképességed sosem lesz olyan, amilyet szeretnél, mivel kevesebb energiád lesz a nap folyamán. A cigiben lévő szén-monoxid csökkenti a vér oxigénszintjét, így nem meglepő, ha elfáradsz már egy kis mozgástól is.

futás után a dohányzásról való leszokás

Emellett az orrnyálkahártya krónikus duzzanatáért is felelőssé tehető, emiatt nehezebben kapsz levegőt. Szakértők szerint akár 6 százalékkal is javulhat a teljesítményed, ha leszoksz a dohányzásról. A dohányzásról való leszokásban a futás rengeteget segíthet, már csak azért is, mert egy idő után zavarni fog, hogy nem fejlődsz olyan mértékben, ahogy szeretnél, ha elpöfékelsz egy-egy szál cigit.

CigiDoki - Első lépés a dohányzásról való leszokás útján

A futás viszont segít mérsékelni a leszokással járó futás után a dohányzásról való leszokás és a korábbi függőség helyett egy sokkal egészségesebbet találsz. Olvasnál még a témában?

  • Leszokás a dohányzásról: ezek a módszerek váltak be 10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz Frányó Eszter Dohányzás - A tüdő állapota leszokás után A dohányzásról le lehet szokni!
  • Futás és dohányzás: mi az igazság? – Futniszép
  • A dohányzás hatása a futásra Sütik használata PharmaOnline - A dohányzásról leszokás támogatása szakmai bizonyítékok alapján Jogszabályfigyelő Leszokni a dohányzásról, ha futni tud Az Aspirin® Protect-ről A dohányzásról le lehet szokni!